روستای ولیک آباد

از توابع شهرستان گرگان

از توابع شهرستان گرگان

درج اخبار و تصاویر باذکر منبع بلامانع است.

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

  نویسنده: مجید بخشی


بهار فصل آوازخوانی دوباره پرندگان سبکبالی است که حیات مجدد و شعف‌انگیز هستی به آنها انرژی بی‌پایانی هدیه می‌دهد تا از فراسوی حیات تمامی موجودات زمین به نظاره زندگی و لحظات نیامده آن بنشینند.

دست توانای خالقی یگانه و بی‌همتا به آفرینشی شکوهمند و اعجاب‌انگیز همت می‌گمارد و همگان را به تماشای عظمت آن دعوت می‌کند تا ببینند چگونه اراده و مشیت الهی بر آن شده تا از دل طبیعت به ظاهر خفته و خواب آلوده به یک باره در همه اجزای عالم، بیداری سبز و تازه موج بزند.

بهار به همراه عطر خوش و روح‌ بخشش آن چنان است که حتی در دل شهرهای به رنگ آهن و سنگ درآمده امروز نفوذ می‌کند و همگان را به تفکر هزار باره برای فهم عالی‌تر هستی راهنمایی می‌کند.

رویش آرام و محجوبانه شکوفه‌های نورس در فصل بهار آن چنان حیرت‌انگیز و شادی بخش است که دوست داری زمان متوقف شود و تو بتوانی یک دل سیر آن شکوفه‌های کوچک را نگاه کنی و با آنها هم زبان و هم دل شوی.

شکوفه‌هایی که با نمایان کردن خود، گویی به همه هستی احترام می‌گذارد و همه حیات زنده شده هم آنها را می‌ستایند و به آفریدگارشان آفرین می‌گویند و در مقابل او سر تعظیم فرود می‌آورند.

در فصل بهار انسانها شاهد رویش تازه گیاهان از دل خاک مرده هستند. هزاران هزار از این شکوفه‌ها هر روز به قصد این که در میان تمامی تکرارها و لحظات عادی شده زندگی، منادی حرفی و کلامی تازه باشند از مقابل دیدگان ما می‌گذرند تا شاید جان خسته ما به شکوه رویش آنها پیوند بخورد و آرام بگیرد و کشتی شکسته جانمان از تلاطم همه لحظات گذشته زندگی به ساحل آرام و مطمئن بهار برسد.

وقتی در ساحل آرام بهار زندگی از کشتی پرشتاب لحظات با اطمینان به این که به آرامش ابدی رسیده‌ایم پیاده می‌شویم تازه درمی‌یابیم چقدر در لحظات گذشته از خود عقب افتاده‌ایم و حیات واقعی چه ناباورانه از ما فاصله گرفته است.

خلاصه بهار خلاف تصور خیلی از آدمها تنها زمان آرامش و آسایش از زندگی و گذشتن از لحظات نیست، فصل آن است که به وسعت تمامی سالهای گذشته زندگی‌مان بیدار شویم و با برآمدن همه اجزای طبیعت همراه شویم تا حداقل یک بار بیاموزیم بیشتر از آن که خود و دست‌ ساخته‌هایمان را بر طبیعت تحمیل کنیم از هستی مجاورمان یاد بگیریم و زندگی ساده و بی‌ریای آن را بیاموزیم.







۰ نظر ۱۱ فروردين ۹۴ ، ۰۷:۵۳
مقام اول (تخشی محله)
مقام دوم(سیاهتلو)
مقام سوم بصورت مشترک(تیم زنده یاد صابریان وتیم اوزینه)

:: مسابقات مرحله مقدماتی در سالن کارگران گرگان ::











:: مسابقات مرحله نهایی در روستای ولیک آباد ::























عکس ها: مجید بخشی و حسن خواجه مظفری
۲ نظر ۰۹ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۰۱
















عکس ها: مجید بخشی و حسن خواجه مظفری


۰ نظر ۰۷ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۵۴

مسابقات والیبال پیشکسوتان جام یادبود حاج زین العابدین صابریان (رستمکلایی) امروز 5فروردین با حضور 12 تیم در روستای ولیک آباد شروع شد و تا عصر روز جمعه 7فروردین ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روستای ولیک آباد،‌ آیین افتتاحیه این مسابقات با قرائت قرآن توسط حاج ابراهیم ملاعلی فرزند شهید حاج اصغر ملاعلی و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید.

در ادامه حاج علی رستمکلایی برادر مرحوم صابریان به حاضرین و تیم های شرکت کننده خیرمقدم گفت و دختر آن مرحوم نیز متنی را در فراق پدر خود قرائت کرد.

مسابقه بین تیم های تخشی محله و قرق آغازگر این دوره از رقابت ها بود.

لازم به ذکر است گزارش تصویری این مسابقات، در روزهای آتی برروی سایت قرار خواهد گرفت.





















۰ نظر ۰۶ فروردين ۹۴ ، ۰۰:۰۷